ZYPERN - EUROS

KMS, Gedenkmünzen, Diskussionen über die div. Prägestätten

Moderator: Sebastian D.

Antworten
Benutzeravatar
El Buitre
Beiträge: 696
Registriert: Mi 08.01.03 19:47
Wohnort: Müddersheim
Hat sich bedankt: 0
Danksagung erhalten: 0

ZYPERN - EUROS

Beitrag von El Buitre » Di 03.07.07 13:40

Hallo,

erste Nachrichten aus Zypern haben mich heute erreicht:

Euro Circulation Coins

The bank will sell to collectors euro circulation coins in loose form, in any quantities.
Applications for ordering euri circulation coins in loose form must be submitted after 1.11.2007.

Starter-Kits

Starter-Kits will be issued for the residents of Cyprus in order to facilitate small transactions during the first days of the changeover. In case the Bank will be left with avaiable stock, this may as well be sold to overseas collectors after 1.1.2008.

Euro Circulation Coin-Set (in 3.ply-folder)

A set of the first euro circulation coins of Cyprus will be issued for collectors. The Mint of Finland has been given exclusive right for the sale of this set outside Cyprus.Conseyuently the Bank cannot sale this Set to overseas collectors.

Gruß
El Buitre
"Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher."
A.Einstein

gunni
Beiträge: 22
Registriert: Mi 27.09.06 20:06
Wohnort: Belgien
Hat sich bedankt: 0
Danksagung erhalten: 0

Beitrag von gunni » Di 03.07.07 15:32

Wie soll ich das verstehen? Kann man also keine Folder in Zypern selber bestellen. Wenn doch - wo muss man sich melden um eventuell eine Kundennummer bzw. die Folder zu bekommen?

Benutzeravatar
El Buitre
Beiträge: 696
Registriert: Mi 08.01.03 19:47
Wohnort: Müddersheim
Hat sich bedankt: 0
Danksagung erhalten: 0

Beitrag von El Buitre » Di 03.07.07 17:56

Genauso ist es - keine BU-Sets aus Zypern direkt.
"Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher."
A.Einstein

Antworten
  • Vergleichbare Themen
    Antworten
    Zugriffe
    Letzter Beitrag

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 2 Gäste